A CIVIL VIDEÓMEGOSZTÓ CÉLJA >>> ehhez mérjük az eredményességet

A civil szervezetek videóinak „begyűjtésével” egy hatalmas, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ „CIVIL VIDEÓ-ADATBÁZIST” HOZUNK LÉTRE, aminek értéke, súlya van – s képes megvalósítani stratégiai célunkat: egy NAGY CIVIL VIDEÓ-ADATBÁZIS segítségével hatásosan MEGISMERTETNI a TÁRSADALOM SZÉLES RÉTEGEIVEL CIVIL SZERVEZETEINK TEVÉKENYSÉGÉT – ezáltal KÖZVETÍTENI a CIVIL GONDOLKODÁSMÓDOT, ÉRTÉKVILÁGOT.


LÉNYEGFLASH - MIRE JUTOTTUNK 2010-ben?

2010 VÉGEREDMÉNYE EGY MONDATBAN: NAPONTA 3750 (!) civil VIDEÓT NÉZTEK MEG a CivilJutub.hu látogatói 2010 DECEMBERÉBEN

2010. JANUÁRBAN még csak NAPI 662 videónézést regisztráltunk. Év végére tehát majd’ hatszor ennyi civil szervezeti videót néznek meg a CivilJutub.hu látogatói.

MIÉRT FONTOS EZ?

Ez a szám fontos „mutatója” stratégia célunk megvalósulása sikerességének.

Végeredményben, ekként valósítjuk meg stratégiai célunkat: egy NAGY CIVIL VIDEÓ-ADATBÁZIS segítségével képesek vagyunk a TÁRSADALOM SZÉLES RÉTEGEIVEL MEGISMERTETNI CIVIL SZERVEZETEINK TEVÉKENYSÉGÉT.

„HOGY – mi - TÖRTÉNT”?

A TARTALOMFEJLESZTÉS és PROPAGANDA, azaz a 2010-es MUNKA EREDMÉNYEKÉNT történt meg, hogy: csak 2010 DECEMBERÉBEN (116 219 videónézés/hó) KÉTSZER annyi videónézést számláltunk, MINT AZ EGÉSZ 2009-ES ÉVBEN - ÖSSZESEN.

A civil videómegosztó 2008. szeptember 24-től működik.

2009-ben már egész évben működtettük a honlapot, a teljes évről vannak adataink.

A 2010-es év számait összehasonlítva a 2009-es év adataival, látható: hatalmasat fejlődött (vált egyre látogatottabbá, célját betöltővé) a civil videómegosztó.


ÖSSZEFOGLALÁS – a három legfontosabb ELÉRT EREDMÉNY – 2010

MEGNÉZETT VIDEÓK SZÁMA - 2010-ben (2009-hez képest) a legfontosabb területen értük el a legdrasztikusabb emelkedést: MAJD’ 10-SZERESÉRE NŐTT AZ ÉV FOLYAMÁN MEGNÉZETT VIDEÓK SZÁMA (573 000)

A VIDEÓNÉZÉSEK SZÁMA 2010-ben HÓNAPRÓL HÓNAPRA DRASZTIKUSAN EMELKEDETT.

2009. június:  170 / nap - érdekességként

2010. január:   662 / nap

2010. június:       1594/ nap

2010. december:    3749 / nap

Azaz: 2010. januártól decemberig majdnem 6-szorosára (5,67) emelkedett az oldalon, adott hónapban mért videónézések száma.

BEKUKKANTÁS HELYETT VIDEÓZÁS - Míg 2009-ben – a civil videómegosztó ELSŐ teljes működési éve – egy látogató átlagosan egy, addig 2010-BEN EGY LÁTOGATÓ ÁTLAGOSAN 6,22 VIDEÓT NÉZETT MEG. Ez már nem bekukkantás, hanem TUDATOS – civil - VIDEÓZÁS.

HIVATKOZÁSOK (linkek) – KÜLSŐ OLDALAKRÓL – Ma már számtalan (pontosabban 2010-ben – 2248, ami nagy szám egy civil honlanál) helyen találkozunk a civil videómegosztóra mutató linkekkel: egy-egy civiljutub-logó, civiljutubos videó, civiljutubról szóló cikk formájában.

2010-ben kétszer annyi hivatkozást gyűjtött be az oldal, mint 2009-ben.


MIT CSINÁLTUNK 2010-ben – CÍMSZAVAKBAN

TARTALOMFEJLESZTÉS

•          4300 EGYESÜLETI, ALAPÍTVÁNYI VIDEÓT TETTÜNK FEL a CIVIL VIDEÓMEGOSZTÓRA

•          minden videó CÍMKORREKCIÓ, KULCSSZAVAZÁS >>> NETES MEGTALÁLHATÓSÁG érdekében

•          1715 videóhoz 5-10 000 karakteres VIDEÓLEÍRÁST készítettünk >>> szervezetre JELLEMZŐ KULCSSZÓKÉSZLET létrehozása >>NETES   MEGTALÁLHATÓSÁG

•          nem YOUTUBE-os civil szervezeti videók legkülönfélébb honlapokról letöltése, majd YOUTUBE-ra való feltöltése (www.youtube.com/civiljutub), onnan CivilJutub.hu-ra feltöltése >>> munkát elkezdtük, a 600 (2010-2011 – pályázat, NCA) vállaltból 300-at 2010-ben le/feltöltöttük

•          HATÁRON TÚLI – romániai - CIVILEK VIDEÓINAK FELTÉTELE a videómegosztóra, betétele havi hírlevélbe

•          SZERKESZTÉS – oldal folyamatos szerkesztése, címlapozás, videók kategóriába sorolásA STB

PROPAGANDA

•          HAVONTA 5600 CIVIL SZERVEZETNEK, júniustól 300 médiának VIDEÓ-HÍRLEVÉL (havi párszáz videó közül kiválasztjuk a legjobbakat - ezeket – átlag 40 db – tesszük be a hírlevélbe

•          VIDEÓPÁLYÁZAT – CivilJutub.hu videópályázat lebonyolítása, díjátadása - cikkek a civil videómegosztó szöveges kiszolgálóoldalán: www.civiljutub.info

•          SAJTÓ-(videó) HÍRLEVÉL – 2010. júniustól 300 MÉDIUMNAK

•          ÜGYFÉLSZOLGÁLAT MŰKÖDTETÉSE - E-mailes + Telefonos ügyfélszolgálat 2009-től


MIT VÉGEZTÜNK 2010-ben – RÉSZLETESEBBEN

1./ CIVIL SZERVEZETI VIDEÓ-ADATBÁZIS NAPI BŐVÍTÉSE a CivilJutub.hu portálon, a CIVIL VIDEÓK „LÁTHATÓVÁ TÉTELE” AZ INTERNETEN (szövegezés)


1.1) CIVIL SZERVEZETEK VIDEÓINAK ÖSSZEGYŰJTÉSE a YOUTUBE-ról - több  mint 4000 DB

A CIVILJUTUB.HU FRISSÍTÉSE NAPI. A civil szervezetek havi immár 500 videót tesznek fel a YOUTUBE-ra (2010 12. havi adat – 2010 01. hó: még csak 2-300-at). Ezeket mi - amint ott megjelennek - feltesszük a CivilJutub.hu-ra >>> ezzel civil hírforrásként is szolgálunk (ld. sajtókampány)

A CivilJutub.hu-ra feltett videókat egyúttal MEGFELELŐ CÍMMEL, KULCSSZAVAKKAL + LEÍRÁSSAL is ellátjuk őket, hogy LÁTHATÓAK LEGYENEK a NETEN.

A CIVIL VIDEÓFELTÖLTÉS JELLEGZETES HIBÁJA – 80 %-ban –, hogy elmulasztják a videókat megfelelő, a keresőknek nélkülözhetetlen szöveges részekkel – cím, kulcsszavak, leírás – ellátni (részletes kifejtés a www.civiljutub.info főszerkesztős cikkben) => emiatt a videók a keresők – ezek csak szavakat naplóznak – számára láthatatlanok >>> ergo, a netezők sem látják őket.

Ezt KORRIGÁLJUK mi >>> a SZERVEZETRE JELLEMZŐ SZÓKÉSZLET LÉTREHOZÁSÁVAL (cím, kulcsszavak, leírás) ezzel >>> LÁTHATÓVÁ-MEGTALÁLHATÓVÁ TESSZÜK A CIVIL VIDEÓKAT az INTERNETEN.


1.2) VIDEÓ-LEÍRÁSOK ELKÉSZÍTÉSE - 1715 db - 2010-ben

A videó-gazda, vagy videókban érintett civil szervezetekről 2000 - 10 000 karakter terjedelmű leírást készítettünk 1715 videóhoz.

Értelme: a VIDEÓKHOZ TARTOZÓ SZÖVEGEK keresők számára elérhető „SZÓKÉSZLETÉVEL” BIZTOSÍTJUK a SZERVEZETEK VIDEÓINAK MEGTALÁLHATÓSÁGÁT az interneten.


2./ PROPAGANDA => CIVILJUTUB.HU-é + CIVIL SZERVEZETEK-é

Feladat volt: - a CivilJutub.hu ÉS a rajta található videókon szereplő szervezetek minél szélesebb körben (civil szervezetek + sajtó + társadalom tagjai) megismertetése. Eszközök:

 

2.1) E-MAIL KAMPÁNY – CIVIL SZERVEZETEK (havonta)

5600 hazai civil szervezetnek küldtünk ki havonta CivilJutub.hu HÍRLEVELET => ezzel megismertetjük velük a videómegosztót, motiváljuk őket a videómegosztásra, a SZERVEZETEK EGYMÁSSAL IS MEGISMERKEDHETNEK (!).

 

2.2) SAJTÓKAMPÁNY

2.2.2/ SAJTÓHÍRLEVÉL HAVONTA – a sajtó-címlista alapján kiküldtük a sajtófeldolgozásra ajánlott szervezetek videóit.

ENNEK: hosszú távú hatása >>> a sajtómunkatársak megismerkednek a civil szervezetek sokszínűségével.