A pályázatot (sorszám: NCTA-2013-1934-Ga Norvég Civil Alap (NCTA) 2013-as micro kiírásának első körére készítettük. A pályázat elbírálója az Autonómia Alapítvány volt, a pályázat nem nyert.

Az elbíráló alapítvány értékelője alapvetően nagyon jónak tartotta a projektet, ugyanakkor 9 pontban fogalmazta meg a pályázattal kapcsolatos kritikai meglátásait. Így vesztettünk a 30-ból 9 pontot, és nem nyertünk a pályázattal.

A pályázat valójában 30-ból 28-30 pontot ért, az értékelő mind a 9 érve, melynek segítségével leértékelte a pályázatot, s így nyertesből vesztessé változtatta, hamis volt.

A döbbenet elmúltával, a hamis értékelés cáfolatát, tanulságait, és részletes bemutatását >> EBBEN A CIKKBEN << OLVASHATJÁTOK.


 

Pályázat LETÖLTÉSE egyben .PDF FORMÁTUMBAN  >> INNEN <<  (letöltés rövid linkje - http://tinyurl.com/CET-palyazat-ncta-romapozitiv)

"ROMA-POZITÍV": VIDEÓMEGOSZTÁSSAL a NEGATÍV CIGÁNY-KÉP MEGVÁLTOZTATÁSÁÉRT

A pályázat témaköre: 

Társadalmilag sérülékeny csoportok megerősítése (fókusz: roma integráció)

A projekt tervezett kezdése: 

2013. július 15., hétfő

A projekt időtartama: 7hónap

 

A projekt végrehajtásáért felelős személy neve (kérjük, csak egy nevet jelöljenek meg): Nádor Tamás István

E-mail elérhetősége: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Telefon elérhetősége: 06-30-480-1145

 

1. A projekt célja, indokoltsága, aktualitása: 

 

1.1 PROBLÉMA - 1.1.    Fogalmazza meg azt a konkrét problémát (helyi/ regionális/ országos emberi jogi, környezeti ügyet, konfliktust, esélyegyenlőségi problémát, szociális, ifjúsági, társadalmi, gazdasági szükségletet stb.) és kiváltó okait, amire megoldást keresnek.

Mutassa be, hogy a projektbe bevonásra kerülő célcsoport tekintetében konkrétan miben nyilvánul meg a probléma!

Gépeljük be a GOOGLE-keresőbe a következő kifejezést „CIGÁNY VIDEÓ”
(link: 
www.tinyurl.com/GOOGLE-cigany-video).

650 000 találatot kapunk. Szemezgessünk az első tízből. Íme, a címek:

Tolvaj cigány anyja – YouTube
Cigány igénytelenség - YouTube
Véget vetünk a cigány mercik korszakának

Gépeljük be a YOUTUBE-keresőjébe ezt a szót: „CIGÁNY”
(link: 
www.tinyurl.com/YOUTUBE-cigany).

105 000 találat. Ízelítő az első 10 találatból:

Interjút adott Bándy Kata cigány gyilkosa
Mónika show - Értelmi fogyatékos cigány família
Nem lop a cigány - csak egy kicsit...

PROBLÉMA

A Google-os és Youtube-os keresés is több mint 100 000 találatot adott.
Ezek döntő többsége, arra a kérdésre, „MILYENEK A CIGÁNYOK” olyan negatív-leegyszerűsítő feleletet ad, amely tükröződik a címekben ( TOLVAJ, GYILKOS, ÉRTELMI FOGYATÉKOS…).

E VIDEÓKAT 90 %-ban EGYÉNEK ÁLLÍTJÁK ELŐ (nem pl. az MTV1).
Kivesznek, összevágnak egy-egy céljaiknak megfelelő részt egy -több videóból, ütős-rasszista címet, címkéket adnak hozzá - s kész is a MONDANIVALÓ: a cigányok tolvaj, igénytelen, értelmi fogyatékos népség.

E „NEGATÍV PROPAGANDÁVAL”…

A) Továbberősítik, gerjesztik azt a rasszizmust, kirekesztést, ami - enyhébben, erősebben a TÖBBSÉGI TÁRSADALOM - jelentős - RÉSZÉRŐL a roma emberek összességét sújtja - BELEÉRTVE AZOKAT a ROMA GYEREKEKET, AKIK MÉG MEG SEM SZÜLETTEK.

B) Egyúttal, BEFOLYÁSOLJÁK, ELŐÍTÉLETESSÉ TESZIK a többségi TÁRSADALOMNAK azt a HÁNYADÁT, akik szerintünk a legtöbben vannak - nevezzük őket BIZONYTALANOKNAK.

Ők a mi fő KÖZVETLEN CÉLCSOPORTUNK: azok a mindenkori BIZONYTALANOK, akik még-már nem döntötték el, hogy „utálják” vagy „szeretik” a romákat.

Ők azok, akik szerintünk a legtöbben vannak a társadalomban, ÉS akik meggyőzhetők arról: a romáknak is jár a tisztességes viszonyulásmód. Ami azt jelenti, motivációk és tettek alapján ítélünk meg mindenkit, nem előre elítéljük származása miatt.

KIVÁLTÓ OK, amire megoldást keresünk

Statisztika (link: www.tinyurl.com/YOUTUBE-hasznalok-2012-nov)

2,55 M 16-59 éves magyar ember naponta nézi a Youtube-ot.
A 16-29 évesek 53 %-a, a 30-44 éves korosztály 28 %-a naponta youtube-ozik.

FELNŐTTEK milliói tájékozódnak az neten keresztül - főként olyan kérdésekben, amelyekben nincs vagy kevés a közvetlen tapasztalatuk.

A FIATALOK döntő többsége az interneten él - a romákkal kapcsolatban pedig internetes videókon keresztül szerzi be azokat az alapélményeit, amelyek meghatározóak számukra a cigánysághoz való viszonyulásukban.

Őket RASSZISTA IRÁNYBA BEFOLYÁSOLJÁK ezek a negatív előítélettel előállított videók.

A MAINSTREAM MAGYAR MÉDIA ugyan nem állít elő rasszista anyagokat, de NEM sokat TESZ AZÉRT (www.tinyurl.com/SAJTOBAN-ciganykep), hogy „ROMA-POZITÍV” anyagokkal kiegyensúlyozza a negatív cigányképet.

Ugyanakkor: EZERSZÁM KÉSZÜLNEK olyan VIDEÓK, amelyeket X, Y, Z ÁLLÍT ELŐ - RASSZISTA, gyűlöletkeltő CÉLLAL.

Itt tudunk mi KÖZBELÉPNI - „roma-pozitív” (RP) videók találati listák elejére juttatásával.

CÉLCSOPORTNÁL MIBEN NYILVÁNUL MEG A PROBLÉMA

A romákkal szemben a magyar társadalom nagy részének ALAPÁLLÁSA - látensen vagy vállaltan - előítéletes. Ez a társadalmi beidegződés.

HA szinte csak olyan roma-videókkal találkoznak (találati listák első két oldala), amelyek erre erősítenek rá - azzal maguktól és a cigányságtól egyaránt elveszik az ESÉLYT a KORREKT VISZONYRA.

1.2 AKTUALITÁS - Van-e olyan konkrét aktualitása a projektnek, ami miatt hangsúlyosan fontos, hogy épp most induljon el, valósuljon meg? 

A kormányzati kedvezményezett rétegen kívül eső népesség elszegényedésével, a szegénység és a szegények kriminalizálásával a társadalmi koherencia tartókötelékei egyre jobban szétfoszlanak.

KÖVETKEZMÉNY: a szegény és elszegényedő rétegek manipulációja, egymás elleni kijátszása - e piszkos játszmában pedig a „szokásos” szerep fog jutni a cigányoknak.

Őket fogják megtalálni alulról (bűnbakkeresés) és fölülről (bűnbakképzés).
„Plusz”: a többségi társadalom önnön frusztrációjának is levezető csatornái lesznek.
Ha tudunk valamit tenni, mihamarabb meg kell tennünk - értük és magunkért egyaránt.

1.3 CÉLOK – közvetlen - A PROJEKT közvetlen/rövid távú CÉLJA(i): milyen konkrét változásokat kívánnak elérni a projekt végrehajtásával? Milyen haszonnal jár a közös munka a résztvevők, a pályázó szervezet, valamint rajtuk keresztül a szélesebb közösség számára? Mi lesz jobb, mint most és miért?

KONKRÉT VÁLTOZÁSOK

„ROMA-POZITÍV” videókkal, tartalommal fogjuk „meghekkelni” a GOOGLE-t és a YOUTUBE-ot - ezzel azt akarjuk ELÉRNI, hogy

a) a Google és a Youtube TALÁLATI LISTÁJÁN már az első 10-20 találat között legalább 3-5 olyan roma-pozitív videó legyen, amely pozitív irányba befolyásolja a BIZONYTALANOKAT.

b) Mivel az általunk megdolgozott, „felturbózott” (pontos cím, videó-leírás, kulcsszókészlet, címkék) roma-pozitív videókat ROMA EGYESÜLETEK, ALAPÍTVÁNYOK videóiból (4200 ilyen van a youtube-on) VÁLOGATJUK ÖSSZE, egyúttal HATÉKONYAN NÉPSZERŰSÍTJÜK e civil szervezeteket.

KÖZÖS MUNKA HASZNA

A) Biztosítjuk a fő célcsoportnak (BIZONYTALANOK) a roma-pozitív információkhoz (videókhoz) való KÖNNYŰ hozzájutást

B) Megtanítjuk a roma civilek egy részét arra, miként kell olyan videóleírást készíteni, amitől a videó életre kel a neten.

C) Népszerűsítjük a videókon keresztül a roma civil szervezeteket.

D) PÁLYÁZÓ: a civiljutub-technológia (keresőszempontú gondos videó-szövegezés) sikeres átadása, alkalmazása.

E) SZÉLESEBB KÖZÖNSÉG: megismertetjük őket a romák pozitív oldalaival, dolgaival

1.3 MI LESZ JOBB, MIÉRT? - A projekt HOSSZÚ TÁVÚ, ÁLTALÁNOS CÉLJA: Hosszú távon milyen változást kívánnak elérni a fentebb vázolt probléma vonatkozásában?

A ROMA-NEGATÍV PROPAGANDAVIDEÓK uralják jelenleg pl. a YOUTUBE (a nagy közkönyvtár) találati listájának elejét - ezzel a RASSZISTA GONDOLKODÁSMÓD FELÉ TERELIK a bizonytalanokat.

EL FOGJUK ÉRNI (a youtube-on lesz könnyebb a gyenge videó-kulcsszavazás miatt), hogy az általunk kiválasztott, felturbózott ROMA-POZITÍV VIDEÓK közül sok a TALÁLATI LISTA ELEJÉRE kerüljön.

HOSSZÚ TÁVÚ CÉL

Két videómegosztón (Youtube, CivilJutub.hu) 2 x 500 = 1000 db olyan roma-pozitív videót, tartalmat fogunk átadni „az internet örökkévalóságának”, amelyek keresőszempontból bivalyerősek lesznek.

E videó-bázissal lehetőséget biztosítunk a mindenkori BIZONYTALANOKNAK arra, hogy korrekt viszonyt alakíthassanak ki a cigánysághoz. 

2. A projekt célcsoportjai: 

 2.1 KÖZVETLEN CÉLCSOPORTOK - A projekt által KÖZVETLENÜL érintett CÉLCSOPORT(OK). Kérjük, indokolja, miért ez(eke)t a célcsoporto(ka)t választotta és becsülje meg a csoport(ok) nagyságát is! Ismertesse, hogy a projekt milyen hatást fog elérni a célcsoport(ok) körében!

1./ BIZONYTALANOK (BT) – a TÖBBSÉGI TÁRSADALOM MEGGYŐZHETŐ, nem szilárd előítéletes TAGJAI - AKIKET ELÉRÜNK AZ RP VIDEÓKKAL a YT-on, CJ-on

MIÉRT: meggyőzhetők arról - a romáknak is jár a tisztességes viszonyulásmód

MENNYISÉG = 20 000

2 x 500 RP videóval (YT + CJ), melyek fokozatosan kerülnek fel a netre a 7 hó projektidőszakban min. 20 000 EMBERT (RP videónézések száma a 2 videómegosztón) érünk el.

HA már mindkét helyen teljes funkcionalitásukban működnek az RP videók, évi 100-150 000 videónézéssel lehet számolni rájuk.

(Ezek minimum számok, ötéves tapasztalatunkon alapulnak.
Benne van a pakliban, ami megtörtént két éve, hogy egy ROMA-RAP-es videónk kikerült a Startlap.hu címoldalára, és 15 000-ren nézték meg 2 hó alatt).

HATÁS: ellensúlyozzák a roma-negatív videók hatását – a többségi társadalom meggyőzhető tagjai nem válnak negatív előítéletessé

2./ ROMA vagy ROMÁKAT SEGÍTŐ CIVIL SZERVEZETEK (továbbiakban, együtt - RCSZ)

MIÉRT: őket, és az ő munkáikat tartjuk alkalmasnak a romák pozitív oldalainak dolgainak bemutatására

MENNYISÉG: kb. 200 olyan szervezet, amely roma-projekteket valósít meg + videója is van a YT-on.
(CJ.hu-n is sok ilyen van már, ld.:
www.tinyurl.com/ROMA-SZERVEZETEK-CJ-on)

HATÁS: videóik felerősítésével, videó-bázisba gyűjtésével évi 100-150 000 új videónézést (s mindazt, amit ez jelenthet) biztosítunk anyagaiknak

2.2 KÖZVETETT CÉLCSOPORTOK - A projekt által KÖZVETVE érintett CÉLCSOPORT(OK). Kérjük, becsülje meg a csoport(ok) nagyságát is!

Akiket HAVONTA elérünk a CJ.hu 20 %-nyi RP videót tartalmazó VIDEÓ-HÍRLEVELÉVEL: 9065 db/hó

a) NEM ROMA - hazai + határon túli - CIVIL SZERVEZETEK (N-RCSZ) = 7470 hazai; 688 romániai, 176 szerbiai, 386 szlovákiai magyar CIVIL SZERVEZET

b) MÉDIA – 345 db = 272 hazai; 73 db romániai, szerbiai szlovákiai magyar MÉDIA

3. A projekt megvalósításának bemutatása - kérjük, minden kérdésre térjen ki válaszában. (8000 leütés.)

 3.1. A projekt megvalósítása során tervezett KONKRÉT TEVÉKENYSÉGEK BEMUTATÁSA LÉPÉSENKÉNT PONTOKBA szedve. Válaszoljon a „ki és mit” kérdésre: Ki, mit fog csinálni a projektben? Kérjük, jelölje azt is, hogy melyik tevékenységben kap szerepet partner vagy együttműködő szervezet!

 

1./ VIDEÓ-GYŰJTÉS, KIVÁLASZTÁS - (CivilFilm munkatársak = CetM1 vagy CetM2) CetM1 + CetM2

1.1) VIDEÓ-JAVASLATOK KÉRÉSE – CetM2 + CÉLCSOPORTOK

2./ VIDEÓ-BÁZIS LÉTREHOZÁSA - VIDEÓ-FELTÖLTÉS

2.1) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a YT-ra, 500 db – CetM1 + CetM2

2.2) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a CIVIL VIDEÓMEGOSZTÓRA, 500 db – CetM1 + CetM2

3./ VIDEÓLEÍRÁSOK, KULCSSZAVAZÁS

3.1) KULCSSZAVAZÁS, címkézés - mind az 500 db - CetM1 + CetM2

3.2) VIDEÓ-LEÍRÁSOK elkészítése 300 RP-videóhoz - CetM1 + CetM2

4./ KIKÉPZÉS – 20 db RCSZ-nek videóleírás, kulcsszavazás készítés megtanítása – CetM1 + 20 RCSZ munkatárs/önkéntes

5./ HÍRLEVÉL-PROPAGANDA - havi CJ VIDEÓ-HÍRLEVÉLBE 20 %-nyi RP videó – CetM2

6./ RP VIDEÓ-VERSENY kiírása, lebonyolítása – CetM1 + CetM2, videók: PÁLYÁZÓK

7./ ÜGYFÉLSZOLGÁLAT MŰKÖDTETÉSE - E-mailes + Telefonos – CetM1

8./ A CIVILJUTUB.HU OLDAL napi SZERKESZTÉSE – CetM1

3.2. A projekt megvalósítása során ALKALMAZOTT MÓDSZEREK bemutatása. Válaszoljon a „hogyan” kérdésre lépésenként, pontokba szedve! Az előző pontból már tudjuk, hogy mit fog csinálni, most fejtse ki, hogyan fogja megvalósítani az egyes tevékenységeket, és hogy az egyes tevékenységeknek mi a konkrét szerepük a projekt céljának elérésében! Minden tevékenységhez tartozzon módszer!

1./ VIDEÓ-GYŰJTÉS, KIVÁLASZTÁS

500 db roma-pozitív (RP) CIGÁNY EGYESÜLETI, ALAPÍTVÁNYI VIDEÓ megkeresés, kiválasztás, összegyűjtés, letöltés a YOUTUBE-ról (YT)

KIVÁLASZTÁS: 4200 olyan videó van a YT-on, amely a „cigány + egyesület” „cigány + alapítvány”, „roma + egyesület”, „roma + alapítvány” szavakat tartalmazza

E kínálatból választjuk ki a legalkalmasabb 500 RP videót

SZEREP: a kiválasztott videókból állítjuk össze az RP VIDEÓ-BÁZIST (VB)
E VB az alapja projektcélunk elérésének (RP hekk YT + Google cigány találatok, BT-ok befolyásolása)

1.1) VIDEÓ-JAVASLATOK KÉRÉSE

Havi videó-hírlevünket (VH) 9000 szervezet kapja meg (sok RCSZ is)
A VH-ben ismertetjük a projektet, a közvetett célcsoporttól javaslatot kérünk RP videókra

SZEREP: sok ezer civillel megismertetjük a projektet, a javaslat-kéréssel bevonjuk őket
Befogadjuk a javasolt videókat a VB-ba (ha alkalmasak)

 

2.1) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a YT-ra

500 db RCSZ RP videójának feltöltése a www.youtube.com/romapozitiv YT-csatornára

SZEREP: a YT a NAGY KÖZKÖNYVTÁR - ott egyben kell meglennie az RP VB-nak
Ez a YT találati lista RP videókkal való „tartalmi meghekkelésének” lelke

E VB-al fogjuk elérni: ha XY beírja a YT keresőjébe a „cigány”, „roma” szavakat, az első két oldalon olyan RP találatokat is kapjon, amelyek ellentmondanak a negatív videó-találatok rasszista üzenetének

2.2) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a CV-ra

500 db YT-ra feltöltött RP videó beillesztése (embedding) a CivilJutub-ra.

SZEREP: célcsoportjaink egyike azon civil szervezetek 9000-res köre, akiket VH-ünkkel érünk el
A VH-et a CJ havi videó-terméséből válogatjuk össze
Csak akkor lesz benne RP videó, ha az szerepel a CJ-on is

3.1) KULCSSZAVAZÁS, címkézés – 500 db

Az RP videók KULCSSZAVAZÁSÁNÁL a LÉNYEG: NE CSAK a többségnek NEGATÍVNAK számító KULCSSZAVAK (cigány, roma, szegény) szerepeljenek a videó alatt

Hanem: POZITÍV JELENTÉSTARTALMÚ KULCSSZAVAK IS LEGYENEK jelen a „roma”, „cigány” kifejezések mellett

SZEREP: ez a „pozitív tartalmi HEKKELÉS” KULCSA, így tudjuk elérni, hogy a RP videók betöltsék feladatukat

3.2) VIDEÓ-LEÍRÁSOK elkészítése - 300 RP-videóhoz

A VIDEÓLEÍRÁS a videógazda SZERVEZETRE JELLEMZŐ SZÓKÉSZLETET tartalmazó szöveg.

A VIDEÓLEÍRÁST a videógazda honlapja - mely mesteri gyűjteménye az adott szervezetre jellemző kifejezéseknek - alapján készítjük el, 3000-15 000 karakter hosszú

Így néz ki pl.: www.civiljutub.hu/play.php?vid=11722

SZEREP

1.) szerepe mint a kulcsszavazásnak, de teljesebb gyűjteménye a szervezet kulcsszavainak

2.) a videónézőt kiszolgálja, informálódhat a szervezetről, annak elérhetőségeiről…

4./ KIKÉPZÉS – 20 db RCSZ szervezeté

20 RCSZ-nek 2 db 1 napos képzésen - saját videóikon - megtanítjuk, hogy kell jó videóleírást, kulcsszavakat készíteni…

A képzést DOROGI vagy PILISMARÓTI IRODÁNKBAN tartjuk – igény szerint

SZEREP

Videóik újra-kulcsszavazása, videóleírással ellátása újabb RP-találatokat hoz
Plusz: a 20 RCSZ a kiképzés után már keresőbarát anyagokat fog feltenni a netre

5./ HÍRLEVÉL-PROPAGANDA - havi CJ VH-be 20 % RP videó

HAVONTA 9065 db e-mailre küldjük ki a videó-válogatást (legjobb 40 civil videó a hónapban) 2010-től (www.tinyurl.com/CJ-videovalogatasok)

ELÉRT SZERVEZETEK megoszlása: 7470 hazai; 688 romániai, 176 szerbiai, 386 szlovákiai magyar CIVIL SZERVEZET + 272 hazai; 73 db romániai, szerbiai szlovákiai magyar MÉDIA

A PROJEKT KEZDETÉTŐL a 40-ből 8 db RP VIDEÓ lesz

SZEREP: civilek RP videókkal elérése, RCSZ-ek tevékenységének nem-roma szervezetekkel megismertetése

6./ RP VIDEÓ-VERSENY KIÍRÁSA, LEBONYOLÍTÁSA

Felhívást jelentetünk meg RP videók készítésére (címlista, sajtólista, honlapjaink)

DÍJAK: I.) videokamera, II-III.) 500 ill. 250 GB-os külső HDD

SZEREP: célcsoportok elérése, bevonása, aktivizálása

7./ ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

E-mailes + telefonos elérhetőség biztosítása

8./ A CIVILJUTUB.HU OLDAL SZERKESZTÉSE

A projekt alatt - min. 2 db RP videó a CV címoldalán + min. 100 RP videót felteszünk FACEBOOK (www.facebook.com/civiljutub) + TWITTER (www.twitter.com/civiljutub) oldalainkra

SZEREP: RP videóknak CJ-on kiemelt szerep biztosítása

3.3 A javasolt megoldás és MÓDSZEREK INDOKOLÁSA: miért ezt választották? Mutassa be, hogyan fogja a választott módszer/tevékenység segíteni a probléma megoldását!

1./ VIDEÓ-GYŰJTÉS, KIVÁLASZTÁS

MIÉRT: azért töltjük le YT-ról a videókat, mert így tudunk velük dolgozni

HOGYAN SEGÍTI MEGOLDÁST

A MIENK NEM egy HAGYOMÁNYOS, „beszélgetős”, roma célcsoporttal face-to-face együtt munkálkodó projekt

Mert: a mi feladatunk NEM AZ, hogy ilyen projektet hozzunk létre

A mi CÉLUNK az, hogy a már megvalósult ROMA projektek INFORMÁCIÓ- EMÓCIÓ-, SZOLIDARITÁS-TARTALMÁT - melyek az RCSZ-ek videóiban testesülnek meg - ELJUTTASSUK a TÖBBSÉGI TÁRSADALOM TAGJAIHOZ - megnézessük velük az RP videókat

Az NCTA FELHÍVÁS ezt így fogalmazza meg: „állampolgárok segítése abban, hogy jobban megértsék, elfogadják: a társadalmi igazságtalanságok megoldásához, a roma csoportok integrációjához a helyi közösség minden szereplőjére szükség van”

EZ a megértetés, elfogadtatás TÖRTÉNIK MEG, amikor roma civilek roma-pozitív videóit összegyűjtjük, „felturbózzuk”, és „megnézetjük” „az állampolgárokkal”

1.1) VIDEÓ-JAVASLATOK KÉRÉSE

MIÉRT: VH-el elérhető célcsoportok megszólítása; szavas kereséssel nem felellhető RP videók megtalálása

HOGYAN: új videók kerülhetnek be a VB-ba + bevonhatjuk a VH-s célcsoport fogékonyait

2.1) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a YT-ra

MIÉRT: a YT-on legyen egy nagy RP VB - amit bárki használhat

HOGYAN: pozitív találatokat generál a „roma”, „cigány” szavakra

2.2) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a CV-ra

MIÉRT: RP videók Google találatainak növelése

HOGYAN: A Google RP találatainak befolyásolásához van rá szükség.

A Google a jó tartalmat szereti. Keresőbarát RP tartalommal elérhető célunk: a Google első 10-20 roma videós találata között 3-5 RP videó is szerepeljen (YT-ról, CJ-ról) – azaz jó találati helyen kínáljunk RP tartalmat a „bizonytalanoknak”

3.1) KULCSSZAVAZÁS, címkézés

MIÉRT: A szakmai munka egyik fő eleme.

HOGYAN: Az RP videók akkor HATNAK a neten, ha létrehozzuk a videóhoz tartozó jó kulcsszókészletet

3.2) VIDEÓ-LEÍRÁSOK elkészítése

MIÉRT: a kulcsszókészletet növeli, ha minél több szervezetre jellemző kifejezés társul a videóhoz

HOGYAN: minél bővebb a kulcsszókészlet, annál inkább hat a videó neten

 

4./ KIKÉPZÉS – 20 db RCSZ-é

MIÉRT: A CIVIL VIDEÓFELTÖLTÉS JELLEGZETES HIBÁJA - elmulasztják a videókat a keresőknek nélkülözhetetlen szöveges részekkel ellátni – így azok, mintha netre se születtek volna.
Át szeretnénk adni a tudásunkat - hogy az RCSZ-ek tudása ne vesszen kárba mások számára

HOGYAN: 20 RCSZ RP videói a tanultak után több emberhez jutnak el, mint előtte

 

5./ HÍRLEVÉL-PROPAGANDA - CJ VIDEÓ-HÍRLEVÉLBE 20 % RP videó

MIÉRT: RP videókat, a videógazda RCSZ-eket megismertessük sok ezer nem-roma szervezettel.
HOGYAN: a diszkrimináció s kirekesztés ellen hat, ha ez történik

6./ RP VIDEÓ-VERSENY

MIÉRT: SAJTÓPUBLICITÁST ad a programnak
HOGYAN: a pályázatra RP videókat készítők bevonódnak a projektbe saját munkájuk által

4. A pályázati projekt ütemterve: 

Tevékenység megnevezése

Projektmegvalósítás hónapjai

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

1./ VIDEÓ-GYŰJTÉS, KIVÁLASZTÁS

X

X

X

X

X

X

X

         

1.1) VIDEÓ-JAVASLATOK KÉRÉSE

 

X

X

X

X

X

           

2.1) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a YT-ra, 500 db

X

X

X

X

X

X

X

         

2.2) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a CIVIL VIDEÓMEGOSZTÓRA, 500 db

X

X

X

X

X

X

X

         

3.1) KULCSSZAVAZÁS, címkézés - mind az 500 db

X

X

X

X

X

X

X

         

3.2) VIDEÓ-LEÍRÁSOK elkészítése 300 RP-videóhoz

X

X

X

X

X

X

X

         

4./ KIKÉPZÉS – 20 db RCSZ-nek videóleírás, kulcsszavazás készítés megtanítása

         

X

X

         

5./ HÍRLEVÉL-PROPAGANDA - havi CJ VIDEÓ-HÍRLEVÉLBE 20 %-nyi RP videó

 

X

X

X

X

X

X

         

6./ RP VIDEÓ-VERSENY kiírása, lebonyolítása

 

X

X

X

X

X

X

         

7./ ÜGYFÉLSZOLGÁLAT MŰKÖDTETÉSE

X

X

X

X

X

X

X

         

8./ A CIVILJUTUB.HU OLDAL napi SZERKESZTÉSE

X

X

X

X

X

X

X

         

5. A pályázati projekt várható hatásai, eredményei

A projekt várható eredményeinek bemutatása a projekt által célzott szakmai területen/témakörön belül. Milyen konkrét, számszerűsíthető eredményeket kívánnak elérni a projekt végére?

Eredmény

Eredménymutató (fő, darab, négyzetméter stb.)

Projekt előtti érték

Projekt eredményeként létrejött érték

A bevont személyek, szolgáltatásban részesülők száma (nők/férfiak)

0

29365

5.1.1. A projekt várható eredményeinek bemutatása a projekt által célzott szakmai területen/témakörön belül.: 

Eredmény

Eredménymutató (fő, darab, négyzetméter stb.)

Projekt előtti érték

Projekt eredményeként létrejött érték

5.1 RÉSZLETEZÉSE 1.) 20 000 = RP videókkal (videónézésekkel) elért többségi társadalmi csoport tagjainak száma a projekt alatt 2.) 200 = RCSZ-ek száma, akiknek a videóival (500 db) dolgozunk 3.) 50 = videó-javaslatot tevők várható száma 4.) 20 = KIKÉPZÉST kapó RCSZ munkatársak/önkéntesek száma 5.) 9065 = VIDEÓ-HÍRLEVÉLLEL HAVONTA elért személyek száma 6.) 30 = videó-versenyen várható pályázók száma (lejjebb, bontásban is megjelennek e tételek is, de itt egy rubrikában is kifejtjük, könnyebb áttekinthetőség miatt)

0

29365

ROMA-POZITÍV – hatóképes – VIDEÓ-BÁZIS létrehozása a youtube-on

db

0

1

500 roma-pozitív kulcsszavazott, címkézett hatóképes videó feltöltése a youtube-ra

db

0

500

500 roma-pozitív kulcsszavazott, címkézett hatóképes videó beillesztése a CivilJutub-ra

db

0

500

1000 új RP videólink előállítása (500 YT-os + 500 CJ-os)

új RP videó-link

0

1000

RP videókkal (videónézésekkel) ELÉRT TÖBBSÉGI TÁRSADALMI CSOPORT TAGJAINAK SZÁMA a projektidőszakban

0

20000

VIDEÓ-JAVASLATOK várható száma a közvetett és közvetlen célcsoporttól

db

0

50

300 db (3000-15 000 karakteres) VIDEÓLEÍRÁS készítése 500 db RP videóból 300-hoz

videóleírás

0

300

20 db RCSZ munkatárs/önkéntes videóleírás, kulcsszavazás készítésre KIKÉPZÉSE

0

20

HAVONTA VIDEÓ-HÍRLEVÉLLEL – összesen 9065 db civil szervezet vezetőjének, munkatársának; médiák médiamunkásainak elérése roma-pozitív videókkal (8 RP videó / hírlevél)

e-mailes-elérés havonta

0

9065

RP VIDEÓ-VERSENY megszervezése, levezénylése

videó-verseny

0

1

RP VIDEÓ-VERSENYRE készített videók várható száma

RP videó - új

0

30

ÜGYFÉLSZOLGÁLATI cselekmények száma – összes tervezett = 100 db/7 hó

ügyfélszolgálati szolgáltatás

0

100

100 RP videó FACEBOKKRA feltétele / 7 hó

db

0

100

100 RP videó TWITTERRE feltétele / 7 hó

db

0

100

YOUTUBE „cigány” keresőszóra adott TALÁLATI LISTÁJÁNAK MÓDOSÍTÁSA: legalább 3 RP videó bejuttatása az első két oldalra

találati lista módosítás

0

1

GOOGLE „cigány videók” kereső kifejezésre adott TALÁLATI LISTÁJÁNAK MÓDOSÍTÁSA: legalább 3 RP videó bejuttatása az első két oldalra

találati lista módosítás

0

1

5.2. Kifejtés: 

 5.2.1. AZ EREDMÉNYEK HATÁSAI AZ ADOTT SZAKMAI TERÜLETEN? (5.2.1. Az elért EREDMÉNYEKNEK milyen HATÁSAI lesznek és kire az adott szakmai területen/TÉMAKÖRBEN?)

Milyen minőségi VÁLTOZÁSOKAT várnak a projekt végére? HOGYAN HASZNOSÍTHATJÁK MÁS érintett SZERVEZETEK/intézmények ezeket az EREDMÉNYEKET?

 

Hiszünk abban, hogy a civilek (így az RCSZ-ek is) számára a VIDEÓ az az ESZKÖZ, mellyel KÜLÖNÖSEN HATÁSOSAN tudnak

a) nyomot hagyni az emberek emlékezetében,

b) egyúttal megragadni, motiválni, együttműködésre késztetni a társadalom tagjait,

c) azoknak a hátrányos helyzetű csoportoknak az érdekében, melyeknek segítése, integrációja a legtöbb civil szervezetnek munkája és missziója.

A civil videómegosztó MŰKÖDTETÉSÉNEK ÉRTELME e FELISMERÉSEN alapul.

EREDMÉNYESSÉGE pedig azon múlik, be tudja-e tölteni a FELADATÁT: azaz, SOK CIVIL VIDEÓT „MEG TUD-E NÉZETNI” a társadalom tagjaival.

HATÁS TÉMAKÖRBEN

1./ Összesen 1000 db (2 x 500 db) új neten elérhető olyan RP videót kreálunk, amelyek KERESŐ-SZEMPONTBÓL ERŐSEK lesznek.
Ezek a neten „önálló életet” élnek majd a projekt közben, s UTÁNA is bármeddig.

Ezzel el fogjuk érni, hogy a YOUTUBE „cigány” és a GOOGLE „cigány videók” kereső kifejezésekre adott TALÁLATI LISTÁJA MÓDOSULJON, min. 3 RP videónk bejusson az első két találatlista-oldalra

2./ Létrehozunk egy önálló, RP videó-bázis a YT-on, amit bárki használhat majd, érveléshez, meggyőzéshez, meggyőződéshez.

3./ Az 1000 db, keresőszempontból erős videó már a projekt alatt is várhatóan 20 000 videónézést fog generálni - 20 000 emberrel fogja tudatni - létezik a roma-pozitív világ is.

Ezekkel az eszközökkel - el tudjuk érni, hogy a „rasszista találatok” mellett, roma-pozitív találatokhoz is hozzájussanak a videónézők.

Ez a lényegi MINŐSÉGI VÁLTOZÁS, amit várunk a projekt végére.

(MEGJEGYZÉS: az nem elég, ha egy videót csak úgy „feldobnak” a YT-ra.
Csak akkor tudnak a videók a neten élni, ha megkapják azt a körítést, amitől ez működhet.
Karakterhiány miatt e linken (
www.tinyurl.com/MESED-nezettseg) elemezzük, pl. a MESÉD program videóját, miért nézték meg csak 51-en a YT-on, viszont 557-en a CJ.hu-n)

HASZNOSÍTHATÓSÁG

Az 500 RP videóban SZÁMTALAN olyan JÓ GYAKORLAT érhető tetten, amelyek a ROMA INTEGRÁCIÓ APRÓMUNKÁJÁT mutatják be.
Ezt nem csak más civil szervezetek, de a TÁRSADALOM BÁRMELY MÁS SZEKTORA, TAGJA tudja HASZNOSÍTANI a saját életében.
Mi azon munkálkodunk, hogy ezeket a lehető legszélesebb körhöz eljuttassuk - hogy ezek a TÁRSADALMI JAVAK HASZNOSULHASSANAK.

5.2.2 PROJEKT HATÁSA a SZERVEZETRE - A projekt várható eredményeinek HATÁSA A SZERVEZETRE.

A pályázó szervezet szempontjából SZERVEZETI SZINTEN milyen változások következhetnek be a projekt megvalósítása során és azt követően?

Milyen pozitív VÁLTOZÁSOKAT hozhat a projekt a SZERVEZET(ek) mindennapi MUNKAFOLYAMATAIBA?

Ismertesse a projekt végrehajtásának hatását a szervezet(ek) FEJLŐDÉSÉRE!

 5. éve működtetjük a CV-ót. Üzemszerűen.

Ami azt jelenti: évek alatt kidolgoztunk egy technológiát arra, miként lehet olcsón, hatékonyan, fajlagosan nagy hatást elérve népszerűsíteni, propagálni civil szervezeteink munkáját.

Ebbe a projektbe most - egy feladatra koncentrálva - beleteszünk mindent, amit 4-5 év alatt megtanultunk - hogy meglássuk, egy társadalmi csoportra alkalmazva, mekkora hatást tudunk elérni.

Ha sikerül e feszes-munkás projektet 120-150 %-osan megvalósítani, az azt jelenti majd, hogy a mechanizmus, amit kidolgoztunk jól működik, és jól alkalmazható a társadalmilag sérülékeny csoportok érdekében.

Ezzel visszaigazolódik, hogy az általunk alkalmazott munkafolyamatok hatékonyan-célszerűen működnek (és ez nekünk elég).
Mindig ügyeltünk arra, hogy „ne fejlődjük túl magunkat”, pontosan annyit fejlődjünk-változtassunk, ami ennek a kis szervezetnek a szervezeti kultúrájába belefér, és azt nem feszíti túl.
Talán ezért - s mert hiszünk a CV projektben - lehetséges, hogy finanszírozás nélkül (2011 ősze óta) is tudjuk működtetni a CV-t, nem halt meg a projekt pénz nélkül sem.

5.2.3. PROJEKTEREDMÉNYEK, HATÁSOK MÉRÉSE.

5.2.3.1. AZ ADOTT SZAKMAI TERÜLETEN -

A projektnek pontos, darabszámos mutatói vannak, ezeket kell ütemterv szerint teljesíteni, a projektterv megvalósításának mérése ezt jelenti majd.
(Elkészült-e a VB, a videóleírások, el lettek-e küldve a VH-ek, 8 db RP videó bennük volt-e stb.)

Az elérendő célok közül az RP videók Google, YT találati listák első két oldalára kerülése majd keresővel ellenőrizhető a megadott kódszavak alapján.
A YT csatorna egy számban mutatja majd, hány videót néztek meg a YT-os VB-on, a CJ esetében egy új rovatot nyitunk a roma videóknak, így tudjuk majd a legkönnyebben ellenőrizni a videók nézettségét.

A többi programelem esetében is mérhető a teljesítettség - hisz eleve így dolgoztuk ki a programot.

5.2.3.2. SZERVEZETI SZINTEN:

Két munkatárs fog dolgozni a projekten, meghatározott feladataik lesznek, meghatározott ütemterv szerint.
A munkát úgy értékeljük, hogy megnézzük, mindenki elvégezte-e a rábízott feladatot időre.

6. A projekt fenntarthatósága:

 6.1. SZAKMAI FENNTARTHATÓSÁG - Szakmai fenntarthatóság: hogyan fogják a projekt eredményeit fenntartani és/vagy továbbfejleszteni a Norvég Civil Támogatási Alap támogatásának befejeződése után?

A CV gyakorlatilag az I. NCTA 2. körének 10 800 EUR-ós támogatásával indult el (2009. 07. - 2010. 06.)
Ez volt az első bevételünk, amitől szárnyra kapott a projekt.
Akkor 100 videó volt az oldalon, ma 11 000.
A videónézések száma akkor egy év alatt volt annyi, mint most egy hónapban (90 – 100 000).
(Akkor a Dorogi Környezetvédelmi Egyesület volt a főpályázó, a CivilFilm Egyesület a partner, mivel utóbbinak nem volt meg még az 1 működési éve.
De a projektet megvalósító személyzet megegyezett a mostaniakkal.)

A CivilJutub.hu projekt fenntarthatónak bizonyult, hisz a CV a mai napig működik, s 90 – 100 000 civil videót „nézet meg az állampolgárokkal”.
Tehát – mint mára kiderült - egy fenntartható, azóta nagyot fejlődött projektbe került be az NCTA támogatása.

A mostani projekt eredményei „nem fognak karbantartást igényelni”.
A roma-pozitív videó-bázis, míg YT lesz a világon, fennmarad és önműködően kifejti rasszizmus ellenes és RCSZ-eket támogató tevékenységét.
A CV-re került RP videók pedig gyarapítják a CivilJutub.hu-t és a YT-os VB-al együtt folyamatosan állítják majd elő a roma-pozitív Google-találatokat.
Abban is biztosak vagyunk, hogy történjék bármi, mindig fog jutni 3000 Ft a CJ.hu amerikai tárhelyének kifizetésére.

TOVÁBBFEJLESZTÉS

Tovább szeretnénk fejleszteni a projektet, ha azt - első körben - nem is ígérhetjük egyelőre meg, hogy NCTA-támogatás nélkül.
Az a tervünk ugyanis - és pont ezért szabtuk 7 hónapra e projektet - , hogy ha ezt a projektet sikeresen (100 – 120 %-ra) megvalósítjuk, pályázunk az NCTA 2014-es körében annak folytatására, kibővítve a roma célcsoportot több másik társadalmilag sérülékeny csoporttal.
A jelen projektben szerzett tapasztalatokat így hasznosíthatnánk a legjobban.

Azonban: annak a projektnek már része lenne egy olyan elem is, mely ebbe a projektbe nem fért bele (s nem is akartuk beletenni).

A lényeg: tematikus videómegosztókat tervezünk értékesíteni előre feltöltött orientáló tartalommal (pl. zöld energia, találmányok, energiahatékonyság, energiatakarékosság, oktatás, felnőttoktatás, sport, kisebbségek stb.), önreklámozási lehetőséggel (videókon, üzemeltető reklámoz).
Civil szervezeteknek, gazdasági társaságoknak egyaránt olcsón, igény szerint vállalnánk azok üzemeltetését s „a videómegosztózás” megtanítását is…

6.2. SZERVEZETI FENNTARTHATÓSÁG - a tervezett projekt befejezése után rendelkezésre áll-e majd a folytatáshoz szükséges szervezeti háttér?

Igen, mert ugyanúgy a CV üzemeltetését tervezzük a jövőben is, mint ahogy azt eddig is működtettük

7. Horizontális (kiemelt) szempontok:

 Mutassa be, hogy projektjében hogyan jelennek meg a pályázati felhívásban megfogalmazott prioritások és szempontok (emberi és kisebbségi jogok védelme, jó kormányzás, átláthatóság és részvétel, a rasszizmus és a kirekesztés elleni fellépés, a társadalmi és a nemek közötti egyenlőtlenségek csökkentése stb.), hogyan illeszkednek ezek a tervezett tevékenységekhez! Mit tesz annak érdekében, hogy az érintett és hátrányos helyzetű célcsoportokat bevonja, a projektben való részvételüket serkentse?

 

1./ TÁRSADALOM TAGJAI és CSOPORTJAI KÖZÖTTI BIZALOM ERŐSÍTÉSE

Azért szeretnénk roma-pozitív videókat nézetni azzal a célcsoporttal, melynek tagjait „BIZONYTALANOKNAK” neveztük, mert őket tekintjük e technológiával (videók) meggyőzhetőnek. Bennük még nem csontosodott meg az előítélet a romák iránt - saját gondolkodásukra támaszkodva képesek lehetnek fenntartani magukban azt a nyitottságot, amely lehetővé teszi, hogy mindenkit motivációi és tettei alapján ítéljünk meg.

Ehhez adunk nekik „muníciót”, amikor a helyesen kulcsszavazott RP videókkal való találkozást biztosítjuk számukra.
Lásd: MESÉD projekt CJ-os kulcsszavazása - ami a „cigány” kulcsszó mellett tartalmazta az „anya”, „mese”, „gyerek” kulcsszavakat is – azaz, aki ez utóbbiakra keresett, láthatott egy olyan videót - több mint 500-an voltak is ilyenek -, amelyben a roma asszonyok elismerten pozitív szerepben jelentek meg.
(Ezt a módszert tervezzük alkalmazni a leendő RP-videóknál is.)

Nem véletlenül, hanem a bizalom megteremtése okán utaltuk pl. egymásra a BT-okat és a roma-pozitív videókat készítőket a virtuális térben.
Ha valaki egy negatív előítélettel szembe tud állítani – akár csak egy videó erejéig – egy pozitív tapasztalatot, már nem fog hinni a negatív előítélet vélt igazságában.

2./ RASSZIZMUS, GYŰLÖLETBESZÉD VISSZASZORÍTÁSA

Azt állítjuk, hogy a többségi társadalom tagjai mondjuk háromnegyedének nincsenek, vagy csak elvétve vannak közvetlen tapasztalatai a romákkal kapcsolatban.
De ahogy a negatív, úgy a pozitív tapasztalatokra is igaz ez.
A többségi társadalom fiataljaira még inkább vonatkozik a dolog.
Azt állítjuk, hogy többségük nem találkozik személyesen a cigányokkal, és több tapasztalatuk van a romákról az internetről vagy a TV-ből, mint a személyes, megélt valóságból.
Ők mind a mi „BIZONYTALANOKNAK” nevezett célcsoportunk tagjai.

De ha már az internet az ő valóságforrásuk e szempontból, adjuk meg nekik a lehetőséget, hogy a negatív tapasztalatok (videók) mellett, pozitív, a negatív előítéleteknek ellentmondó valóságot is beszerezhessenek (példa néhány RP videóra: www.tinyurl.com/YT-RP-roma-es-egyesulet)

Ezért készítjük el a ROMA-POZITÍV VIDEÓ-BÁZIST a YOUTUBE-on.
Hogy ha, például, egy osztályban arról beszél egyik gyerek (6-30 éves korcsoport :) a másiknak, a romák csak lopni, bűnözni tudnak - akkor a másik mondhasson neki ellent. És pl. „tolhasson neki egy korcsoportos linket” (
http://www.youtube.com/watch?v=zdkKXP-jIjY – 2011-ben tettük fel a CJ YT-csatornájára, már több mint 1500-an látták), arról, mennyivel árnyaltabb roma szemszögből „ez a szitu”.

A rasszizmus, gyűlöletbeszéd elleni érv-, tapasztalat-, és érvgyűjteménynek szánjuk a projektben a roma-pozitív videó-bázist.
Az egyes videók megtalálhatósága mellett, azért fontos, hogy egy tömbben, csomóban is meglegyen a „nagy közkönyvtárban” ez a pozitív videó-bázis, mert ennek az egész VB-nak van egy darab linkje (
www.youtube.com/romapozitiv), amit szintén elküldhet bárki, bárkinek.

JÓ KORMÁNYZÁS - Projektünk minden célcsoport számára hozzáférhető, és sok ezer ember részvételét biztosítja.
Bárki, aki megnéz egy RP videót (vagy továbbküldi annak linkjét) bevonódik a projektbe, legyen az BT, RCSZ, vagy bárki e körökön kívül.

Kérjük az értékelőket, legyenek arra tekintettel, hogy ez nem egy hagyományos fész-tu-fészes roma projekt, hanem egy internetes technológia alkalmazása eddig ki nem használt lehetőségek (RCSZ videók) aktiválására a roma csoport érdekében.

8. A projekt nyilvánossága:

 

HOGYAN FOGJA TÁJÉKOZTATNI a SZÉLESEBB KÖZÖSSÉGET a projektről és annak eredményeiről a projekt időszaka alatt, a projekt zárását követően.

 1./ A projekt maga a nyilvánosság közegében játszódik – a szélesebb közönség, ha akarja, ha nem, tudomást fog szerezni róla – pl a videókérések VH-ben való kommunikálásakor, a YT VB létrehozatalakor, a havi VH-ek elküldésekor.

2./ Konkrétan magáról a projektről is fogjuk tájékoztatnia a közönséget, úgy, hogy 2 db főszerkesztős interjút (ez üti át a sajtóküszöböt, tapasztaltuk) készítünk.

Az elsőt a PROJEKTIDŐSZAKBAN, 2013 decemberében készítjük el (mint ez – www.tinyurl.com/CJ-interu-2010) a projektről, melyben leírjuk, mit, miért csinálunk, hol elérhetők az eredmények stb.

A második interjú a PROJEKT VÉGÉN, 2014 februárjában fog megszületni, benne leírjuk, milyen eredményeket sikerült elérnünk.

2.1) Mindkét PROJEKT-BEMUTATÓ INTERJÚT feltesszük honlapunkra, illetve letölthető formátumban is közzétesszük. Majd az interjúkat

2.1.1) elküldjük az OS-nek (ezt 2010-ben is sokan átvették, HVG-től a Privátbankáron át a blogokig)
2.1.3) részévé tesszük a havi VIDEÓ-HÍRLEVELEKNEK

II. MÁS – NCTA PROJEKTILLESZKEDÉS

Itt ragadnánk meg a karaktereket, hogy pár mondatban bemutassuk, projektünk, hogyan illeszkedik az NCTA szempontjaihoz.

1./ Projektünk egy általános közcél (rasszizmus, diszkrimináció, kirekesztés elleni fellépés) érdekében mozgósítja saját erőforrásait (CV), hogy ezáltal erősítse részvételét a társadalmi igazságosság alakításában.

2./ Az Alap várt eredményei közé tartozik a

a) a civil szervezetek kapacitásának megerősítése, a civil szektort támogató környezet kialakulása;
b) a társadalmilag sérülékeny csoportok megerősödése (fókuszban a roma integrációval).

A CV működtetése mindkét eredmény elérésében eddig is, és e projektben is közreműködött, közreműködik.
Azzal a plusszal, hogy jelen PROJEKTJE kifejezetten a ROMÁK TÁRSADALMI ELFOGAD(tat)ÁSÁT SZOLGÁLJA.

3./ A várt eredmények elérése miatt az NCTA olyan pozitív folyamatokat támogat, amelyek pl. „bővítik és szélesebb kör számára teszik elérhetővé az érintett témákkal kapcsolatos általános ismereteket”.

Amikor roma-pozitív videókat szándékozunk megnézetni a többségi társadalom tagjaival, ezt tesszük: bővítjük + szélesebb kör számára tesszük elérhetővé a cigánysággal kapcsolatos - pozitív - ismereteket.

4./ Az NCTA pl. a következő folyamatok elindítására, erősítésére törekszik:

4.1) A közgondolkodás megváltozása olyan módszerek segítségével, amelyek különböző utakat mutatnak arra, hogy a közösségben felmerülő igényekre milyen módokon lehet válaszokat adni, megoldásokat találni.

4.2) Előrelépés régóta fennálló problémák megoldásában - pl. diszkrimináció, kirekesztés.

A RP videókban az RCSZ-ek pont azokat az utakat mutatják meg, amelyeken keresztül a cigányság integrációja megvalósítható (a többségi társadalom, közösség igénye).
Ezzel megmutatják, miként lehet előrelépni a diszkrimináció, kirekesztés problémájának megoldásában.

Itt elfogytak a karakterek, de tán sikerült megmutatnunk, „egy nem hagyományos roma-projektnek” mi a haszna.

9. A pályázó szervezet bemutatása: 

 

Mutassa be a pályázó szervezet küldetését, általános céljait, a szervezet tevékenységének motivációit, működésének főbb területeit, belső munkamegosztását!

Térjen ki arra is, hogy milyen kapcsolatokkal rendelkezik (önkéntes bázis, szakmai partnerek, külső szakértők, támogatók stb.).

 MOTIVÁCIÓ - 2007 - mintha sokan azt gondolnák: a civil szervezetek „semmi érdemlegeset” nem művelnek, „fölöslegesek”

ÖTLET: ne magyarázgassuk, MUTASSUK MEG: HÁNYFÉLE MÓDON TESZNEK a CIVILEK a társadalom jobbításáért

CÉL - Íme, a CIVIL VIDEÓMEGOSZTÓ (CV), ahol konkrétan BE TUDJUK MUTATNI, szervezeteink mit tesznek egy igazságosabb társadalomért
Mert - gondoltuk -, a CIVIL TEVÉKENYSÉG BEMUTATÁSÁNAK - a mai „TV-, VIDEÓ-világban” - tán a leghatékonyabb ESZKÖZE épp a VIDEÓ, amely egyszerre meg ütősen tartalmazza mindazokat az információkat (kép, hang, emóció), amelyek segítségével MEGRAGADHATÓ AZ EMBEREK FANTÁZIÁJA

KÜLDETÉS - A társadalmilag sérülékeny csoportok integrációja érdekében a TÁRSADALOM TAGJAINAK GONDOLKODÁSMÓDJÁN KELL VÁLTOZTATNI: azt kell BEFOGADÓVÁ tenni - ehhez az emberek fantáziáját kell megragadni

TEVÉKENYSÉG

A civilek videóinak folyamatos begyűjtésével CIVIL VIDEÓ-BÁZIST (ma 11 001 VIDEÓ + 3 040 211 VIDEÓNÉZÉS) építünk, ami KÉPES MEGVALÓSÍTANI CÉLJAINKAT

- a TÁRSADALOM SZÉLES RÉTEGEIVEL MEGISMERTETNI CIVIL SZERVEZETEINK TEVÉKENYSÉGÉT (mérőszám – NAPI VIDEÓNÉZÉSEK SZÁMA)

- ezáltal KÖZVETÍTENI a CIVIL gondolkodásmódot, ÉRTÉKVILÁGOT

+ ELŐSEGÍTENI a CIVILEK KÖZÖTTI KAPCSOLATÉPÍTÉST (mérőszám - hány szervezetet érünk el havi VH-ünkkel)

5. éve működtetjük a CV-t
Aki eltölt fél órát a CV-n, képet kap arról, hányféle módon dolgoznak a civilek a társadalmi integráció legkülönfélébb területein

Ennek megmutatásával, MÓDOT teremtünk arra, hogy a társadalom tagjai MEGISMERJÉK, megértsék, megszeressék, HASZNOSÍTSÁK azokat az anyagi, szellemi, szolgáltatási JAVAKAT, amelyeket CIVILEK ezrei ÁLLÍTANAK ELŐ Magyarországon

PÁR EREDMÉNY

1000 szervezet tevékenységét mutatjuk meg az oldalon található 11 000 videóval
NAPONTA 3000 (!) CIVIL VIDEÓT NÉZNEK MEG a társadalom tagjai a CivilJutub.hu-n

MUNKAMEGOSZTÁS

Pici szervezet vagyunk, melynek volt egy nagy álma, amit sikerült valóra váltani
Működtetjük a CV-t, adminisztráljuk a szervezetet
Két ember, két mindenes
Egyik, pályázik, projektmunkázik, szervezeti adminisztrál
Másik csak projektmunkázik

KAPCSOLATOK

1000 szervezet munkáját ismerjük, 500 szervezet regisztrált oldalunkon
Személyesen 100 szervezet képviselőit ismerjük
VH-el 8000 szervezettel vagyunk kapcsolatban

MUNKÁNKRŐL BŐVEBBEN

 

BEMELEGÍTŐ: www.civiljutub.hu/play.php?vid=9557

HOGY MŰKÖDTETJÜK a CV-t – www.tinyurl.com/CV-mukodtetese-13oldalban

STATISZTIKA – www.tinyurl.com/CV-statisztika-2011-2012

CIVILJUTUB.INFO (www.civiljutub.info) - hírek, kézikönyvek, VH-k

INTERJÚ – www.tinyurl.com/CJ-foszerk-interju-20101015

RÁDIÓ INTERJÚ - www.civiljutub.hu/play.php?vid=6208

HASZNÁLATI – www.tinyurl.com/CJ-kezikonyv

FACEBOOK - www.facebook.com/civiljutub

TWITTER - www.twitter.com/civiljutub

YOUTUBE - www.youtube.com/civiljutub

KÖZHASZNÚSÁGIK – www.tinyurl.com/CET-kozhasznusagik

ALAPSZABÁLY - www.tinyurl.com/CET-alapszabaly

10. Szervezeti háttér, projekt-lebonyolítási gyakorlat

10.4. Hasonló projektekben szerzett tapasztalatok: 

Tapasztalat

A projekt célja:A CivilJutub Videómegosztó Portál civil szervezetek körében való népszerűsítése, használatának „megtanítása”, új szervezetek bevonása a civil videómegosztásba, a videómegosztást jelenleg is alkalmazó szervezetek „egyesítése”. CIVIL SZERVEZETI VIDEÓ-ADATBÁZIS LÉTREHOZÁSA – Elsősorban civil szervezetek környezettudatosságot formáló videóinak internetről összegyűjtése és feltöltése a CivilJutub.hu portálra – 400 db.A projekt eredménye és tanulságai:E projekt keretében indítottuk be a CV-t – ezért gondoltuk ideírni. A CivilFilm Egyesület itt partner volt, a Dorogi Környezetvédelmi Egyesület volt a főpályázó (amelynek alelnöke, akkor és most is a CivilFilm Egyesület elnöke, aki egyben a pályázatért és annak adminisztrációjáért is felelős volt). A támogatás segítségével komolyan sikerült fejleszteni a CV-t + megismertetni azt a civil szférával (hírlevelek), a nem civil szférával (sajtókampány, internetes kampány, jó kulcsszavazás). A bázisidőszakhoz képest a munka hatalmas eredményeket hozott – a projekt egy éve alatt a látogatók száma 265 %-al, a videónézések napi száma 938 %-al (!) emelkedett. A projekt végén, napi 1595 db civil szervezeti videót tekintettek meg a látogatók (míg ez a bázisidőszakban csak napi 170 volt).Együttműködő partnerei:E projektben nem a CivilFilm Egyesület volt a főpályázó, csak partner, a munka fele esett ránk.A projekt teljes költsége:10 800 EURA projekt támogatói/támogatója:NCTA-2009-Z03801

A projekt célja:Civil szervezetek NEM-YOUTUBE-os videóinak összegyűjtése a yt-on kívüli videómegosztókról, feltétele a youtube-ra, majd onnan a civiljutub-ra - 600 db. Egyúttal ezek MEGFELELŐ CÍMMEL, KULCSSZAVAKKAL + LEÍRÁSSAL ellátása, hogy LÁTHATÓAK LEGYENEK A NETEN.A projekt eredménye és tanulságai:MEGNÉZETT VIDEÓK SZÁMA - 2010/2011 projektévben (2009-hez képest) MAJD’ 15-szörösére NŐTT (893 236 VIDEÓNÉZÉS/projektév). A VIDEÓNÉZÉSEK SZÁMA a projektévben DRASZTIKUSAN EMELKEDETT 2009. június: 170/nap 2010. január: 662 / nap 2010. MÁJUS: 992 / nap 2010/2011 PROJEKTÉV ÁTLAGA: 2448 / nap BEKUKKANTÁS HELYETT VIDEÓZÁS - Míg 2009-ben egy látogató átlagosan egy videót nézett csak meg, mintegy bekukkantott a videómegosztóra - addig 2010/2011 PROJEKTÉVBEN EGY LÁTOGATÓ ÁTLAGOSAN 7,9 db VIDEÓT NÉZETT MEG MÁSKÉNT – Ha beütöttük 2011. május végén a Google-ba a „CIVILJUTUB” kifejezést 134 000 TALÁLAT-ot kaptunk IGAZOLJA, hogy 2-3 év alatt sikerült HATÉKONYAN MEGJELENÍTENI a CIVILEKET AZ INTERNETEN, azaz hatékonyan dolgozunk fő célunk megvalósításán: "egy NAGY CIVIL VIDEÓ-ADATBÁZIS segítségével képesek vagyunk a TÁRSADALOM SZÉLES RÉTEGEIVEL hatásosan MEGISMERTETNI CIVIL SZERVEZETEINK TEVÉKENYSÉGÉT”Együttműködő partnerei:Dorogi Környezetvédelmi EgyesületA projekt teljes költsége:1 667 500 FtA projekt támogatói/támogatója:Nemzeti Civil Alapprogram, pályázat kódja: NCA-DP-10-D-0006

A projekt célja:SZLOVÁKIAI, SZERBIAI CIVIL SZERVEZETI VIDEÓ-ADATBÁZIS FEJLESZTÉSE a portálon – szlovákiai, szerbiai magyar civil szervezetek videóinak összegyűjtése az internetről - 228 db „TALÁLATI SZÖVEGEZÉS”: A CivilJutub.hu-ra feltett szlovákiai, szerbiai videókat EGYÚTTAL MEGFELELŐ CÍMMEL, KULCSSZAVAKKAL + LEÍRÁSSAL is ellátni – hogy LÁTHATÓAK LEGYENEK a NETEN.A projekt eredménye és tanulságai:A stratégia cél az volt, hogy a magyar és szerbiai, szlovákiai magyar civil szervezetek megismerkedhessenek egymással. Ehhez bővítettük 259 videóval a videómegosztón található szerbiai, szlovákiai civil videók számát ÉS mind a 4 hónapban 6000 magyar civil és 177 szerbiai, 386 szlovákiai civil szervezethez juttattuk el e-mailben a CivilJutub.hu havi videóválogatását Végül a vállalthoz képest 14 %-al több (259) videót tettünk fel az oldalra, illetve 33 %-al több (152) videóleírás készült a videók alá. 3000-nél többen nézték meg a szerbiai, szlovákiai civilek videóit. ÖSSZEFOGLALVA: A SZERBIAI, SZLOVÁKIAI CIVIL SZERVEZETEKNEK OLYAN VIDEÓADATBÁZISÁT SIKERÜLT LÉTREHOZNI, melynek videóira sokan találnak rá a neten, s így megismerkednek e szervezetekkelEgyüttműködő partnerei:nem voltA projekt teljes költsége:710 000Ft (tegyük hozzá, hogy mindeközben a CivilFilm munkatársai dolgoztak a DKE-nek is, azaz a DKE is végzett tartalomfejlesztést a CV-n). Lényeg: indulása óta mintegy 40 E EUR-t (4 év alatt) fordított a két egyesület a CV tartalmi fejlesztésére.A projekt támogatói/támogatója:Nemzeti Civil Alapprogram, pályázat kódja: NCA-NK-11-A-0099

 

10.3. A szervezet tulajdonában, vagy használatában lévő technikai eszközök, berendezések, ingatlan(ok) bemutatása: 

Megnevezése, főbb jellemzője

Mennyisége (db)

lakásiroda, székhely Dorog, 75 nm + telephelyként Pilismarót-Dunapart 50 nm-es téliesített nyaraló, 2000 nm-es területtel – ezeket ingyen használja az egyesület, tagi tulajdonban vannak, a projektnek is ingyenesen bocsátjuk őket rendelkezésére

2

IRODA – bérelt, Dorogon, Intézmények Házában, 10 nm, berendezett munkaállomással

1

3 db PC konfiguráció a 3 munkahelyszínen, min. dual-core-os processzorokkal (Intel) mindegyik 19-es hagyományos méretű nagy lapmonitorral

3

videókamera

2

legális szoftverek – NIOK-tól: minden gépen WIN7 OS + OFFICE 2013

3

szoftver – Replay Media Cacher – egyszerre akár 10 videót is le lehet vele tölteni :), fizetős szoftver, minden gépen telepítve

3

mobiltelefonok (hagyományos, nem okos)

2

nyomtatók HP 1018 lézeres - 2 db

2

multifunkcionális lézeres nyomtató-fénymásoló-szkennerek HP M1212 és Sharp

2

2 helyen drótos, egyiken mobil internet-hozzáférés

3

fax – Philips, hagyományos, nem hőpapíros

2

 

10.1. Kérjük, a szervezet mérleg adatai alapján adott évre vonatkozóan adja meg a szervezetre vonatkozó alábbi adatokat: 

Év

A szervezet összes bevétele (támogatások, tagdíjak, stb.) (Ft)

2010

2751000

2011

2480000

2012

170000

 

10.2. A szervezet munkatársainak száma 2010-2012-ben: 

Év

Munkatársak

Önkéntesek

2010

1

1

2011

1

1

2012

0

2

11. A projekt megvalósításához kapcsolódó egyéb források

11.2. Megpályázott források: 

Megpályázott források

Támogatási forrás neve:

Az ERSTE Alapítvány 2013-as Társadalmi Integrációs Díj

Projekt címe:

Civil szervezetek videómegosztójával a befogadó társadalomért

Projektkezdés várható időpontja:

2013. július 01. (június 26-án lesz a díjátadó Bécsben)

Projekt zárásának várható időpontja:

2015. 06. 30.

Megpályázott összeg:

16 000 EURO

A beadott pályázat és jelen pályázat közötti kapcsolat bemutatása - hogyan függ össze a két projekt, hogyan egészítik ki egymást:

Fontos lenne nyernünk, mert a romákon túl a többi civil szervezet videóit is fel kell tennünk a CV-re. Ugyanolyan munkamódszerrel tervezzük folytatni a munkát, mint amit bemutattunk az eddigiekben. Úgy egészítik ki egymást, hogy az RP videóknak is jót tenne, ha más civilek videói mellett jelennének meg.

Projekt célja:

Ez „díjpályázat” (nem projektpályázat). Elmúlt néhány éves tevékenységünket kellett bemutatni, és bebizonyítani, hogy a CV olyan tevékenységet folytat, ami javára válik a sérülékeny csoportoknak. Ezt az értékelők is így látták, mert 1988 közép-európai (köztük 501 magyar szervezet pályázott és 20 jutott a döntőbe) projekt közül a MIENK IS BEKERÜLT A LEGJOBB 130 KÖZÉ.

Projekt főbb tevékenységei:(Kérjük, sorolja fel, hogy milyen tevékenységekre használja fek a támogatást)

Azt írtuk meg pályázatunkban, amit a mostaniban is, hisz küldetésünk – most és mindörökké - ugyanaz. Állítottuk, amit e pályázatban is: hogy azért fontos a CV, mert vele MÓDOT teremtünk arra, hogy a társadalom tagjai MEGISMERJÉK, megértsék, MEGSZERESSÉK - birtokba vegyék, HASZNOSÍTSÁK azokat az anyagi, szellemi, szolgáltatási JAVAKAT, amelyeket CIVILEK ezrei ÁLLÍTANAK ELŐ Magyarországon. Együttműködő partnerként megírtuk, miként dolgoztunk együtt a Dorogi Környezetvédelmi Egyesülettel. Ha a nyertesek között leszünk – 20 hazai szervezet közül 4-6 fog nyerni szerintünk, akkor (is) folytatjuk, amit eddig csináltunk, civil szervezetek videóit tesszük fel a YT-ra, miközben megdolgozzuk őket a pályázatban bemutatott módon. Ha még nem tudják kívülről :): A) CIVIL VIDEÓ-ADATBÁZIS BŐVÍTÉSE a CivilJutub.hu-n B) a CIVIL VIDEÓK „LÁTHATÓVÁ TÉTELE” A NETEN stb.

Támogatási forrás neve:

Nemzeti Együttműködési Program

Projekt címe:

Civil videómegosztóval egy civilebb társadalomért (KÓD: NEA-KK-13-SZ-0154)

Projektkezdés várható időpontja:

2013. 06. 01.

Projekt zárásának várható időpontja:

2014. 03. 30.

Megpályázott összeg:

2 193 950

A beadott pályázat és jelen pályázat közötti kapcsolat bemutatása - hogyan függ össze a két projekt, hogyan egészítik ki egymást:

Elnézést az ismétlésért, mint a korábbiakban. Ugyanolyan munkamódszerrel tervezzük folytatni a munkát, mint amit bemutattunk az eddigiekben. CV működtetése, civil videók feltétele stb.

Projekt célja:

A CV működtetése, a naponta keletkező civil videók YT-ról CV-ra történő feltétele, kódszavazása, videóleírások, stb. - az ismert elemek

Projekt főbb tevékenységei:(Kérjük, sorolja fel, hogy milyen tevékenységekre használja fek a támogatást)

1.1) CIVIL VIDEÓ-BÁZIS BŐVÍTÉSE a CV-ón – 2100 új videóval 1.2) a CIVIL VIDEÓK „LÁTHATÓVÁ TÉTELE” A NETEN 1.2.1) MEGFELELŐ CÍMMEL, KULCSSZAVAKKAL (plusz egy részüket hosszabb, a SZERVEZETRE JELLEMZŐ SZÓKÉSZLETET tartalmazó LEÍRÁSSAL – ld. 1.2.2) is ellátjuk 1.2.2) VIDEÓ-LEÍRÁSOK ELKÉSZÍTÉSE – 750 db A videó-gazda szervezetekről 3000-10 000 karakter terjedelmű leírást készítünk 750 videóhoz - a szervezet honlap-információi alapján Értelme: a) a VIDEÓKHOZ tartozó SZÖVEGEK - keresők számára elérhető - „SZÓKÉSZLETÉVEL” BIZTOSÍTJUK a SZERVEZETEK VIDEÓINAK - MEGTALÁLHATÓSÁGÁT a neten, a CJ.hu-n b) A CV EGY ADATBÁZIS - a szervezetek, tevékenységek kereséséhez szükséges a videók SZERVEZETRE, TEVÉKENYSÉGRE SPECIFIKUS SZÓKÉSZLETTEL ELLÁTÁSA - keresők csak szavakban tudnak keresni Együttműködő partner nincs - a NEA-ban ezt turpisságnak hiszik :(

11.1. Meglévő források: 

Meglévő források

Támogatási forrás neve:

1 %

Projekt címe:

1 %

Projektkezdés időpontja:

2013. szeptember

Projekt zárásának várható időpontja:

2014. február

Elnyert támogatás összege:

161 000

Az elnyert támogatás azon hányada, amelyet jelen pályázatban el kívánnak számolni:

100 %

Jelen pályázat költségvetésének mely sorában tüntetik fel önrészként:

1.1.1

Projekt célja:

2011-ben összesen 18 514 Ft-ot kaptunk 1 %-os felajánlásként, nem kampányoltunk érte, csak úgy jött. 2012-ben viszont kitettük az oldal közepére (ma is ott van újból) azt a kérdést, hogy „1 % a civil videómegosztónak”? 2012 szeptemberében kiderült, ez eredményes volt – 160 411 Ft-ot ajánlottak fel nekünk az állampolgárok adójuk 1 %-aként. 2013-ban arra számítunk, hogy szeptemberre LEGALÁBB ENNYIT sikerül kapnunk. Azért itt tüntetjük fel, mert ez egy már meglévő forrás, csak még nem utalták át.

Projekt főbb tevékenységei: (Kérjük, sorolja fel, hogy milyen tevékenységekre használja fek a támogatást)

nem releváns, mert mind e projektbe megy

11.3. Megpályázandó források: 

Megpályázandó források

Támogatási forrás neve:

NCTA 2014-es kör (2014. július 15-től + 1-2 év)

Projekt munka címe:

Videómegosztással a társadalmilag sérülékeny csoportokért.

Projektkezdés várható időpontja:

 

Projekt zárásának várható időpontja:

 

Megpályázott összeg:

20 000 EUR

A beadott pályázat és jelen pályázat közötti kapcsolat bemutatása - hogyan függ össze a két projekt, hogyan egészítik ki egymást:

A beadandó pályázat a mostani folytatása lenne, immár 7 hónapos projekttapasztalattal kiegészítve, illetve további egy-két célcsoportot bevonva – csak a projekt időtartama lenne lényegesen hosszabb. Ha van ez a forrás, és van egy olyan projekt, amit érdemes és hasznos folytatni, ostobaság lenne nem ezt tenni.

Projekt célja:

Ha ez a projekt lehetőséget kap, és be tudja bizonyítani, hogy képes arra, amit vállalt, érdemes lesz folytatni. A következő projektünkben tehát szeretnénk folytatni a mostanit, azzal, hogy a 7 hónap alatt szerzett tapasztalatokkal kiegészítenénk. Egyúttal bevonnánk még egy vagy kettő másik társadalmilag sérülékeny célcsoportot.

Projekt főbb tevékenységei:(Kérjük, sorolja fel, hogy milyen tevékenységekre használja fek a támogatást)

Ugyanazok lennének a főbb tevékenységek, mint ebben a projektben. VB létrehozása, kulcsszavazás stb. nem raboljuk az idejüket, nem ismételjük meg őket. Azt gondoljuk, ezt a technológiát még sokáig lehet és érdemes alkalmazni a társadalmilag sérülékeny csoportok érdekében. Mert az ugyan lehet, hogy erről hosszasan írni uncsi, de amikor arra gondolunk, hogy egy-egy videót egy-egy emberrel megnézetve mi minden jó történhet, ezt elfelejtjük.

12. A projektbe bevont partner szervezetek

12.1. Partnerek bemutatása (maximum 3 partner): 

Partnerek

A szervezet neve: (hivatalos név)

 

A szervezet hivatalos elnevezésének angol fordítása:

 

Bejegyzésének dátuma:

 

Székhelye:

 

Kapcsolattartó személy:

 

Telefonszám:

 

Fax szám:

 

E-mail cím:

 

A partner bevonásának indoka:

 

A projekt végrehajtásában betöltött szerepe és feladatai:

 

A partner által rendelkezésre bocsátott készpénzbeli önerő összege:

 

A partner által rendelkezésre bocsátott természetbeli önerő:

 

Az igényelt támogatásból való részesedés összege:

 

12.2. Van-e a partnerek között norvég, izlandi vagy liechtensteini szervezet?: 

nem

13. A projektbe bevont egyéb együttműködő szervezetek: 

Együttműködő

A szervezet neve:

 

Bejegyzésének dátuma:

 

Székhelye:

 

Az együttműködő bevonásának indoka:

 

A projekt végrehajtásában betöltött szerepe és feladata:

 

  

14. Kérjük, foglalja össze a projektjét :

CÉLOK

2,5 millió magyar videózik ma MINDEN NAP a Youtube-on (YT)

Ha beírjuk a GOOGLE-ba a „CIGÁNY VIDEÓ” kifejezést 650 000, vagy a YT-keresőjébe a „CIGÁNY” szót, 105 000 videó-találatot kapunk

A talált videók 90 %-a szerint a cigányok szörnyű népség

E „negatív propaganda” - erősíti a rasszizmust, kirekesztést mely ma a romák összességét sújtja

Ezen VÁLTOZTATUNK projektünkkel

El fogjuk érni, a YT-on lévő roma és romákat segítő civil szervezetek (RCSZ) „ROMA-POZITÍV” (RP) videóinak felhasználásával és „újrateremtésével” - hogy e videók a KERESŐK TALÁLATAINAK ELSŐ OLDALAIRA kerüljenek

Fő CÉLUNK: az RCSZ-ek VIDEÓIBAN megtestesülő roma projektek INFORMÁCIÓ- EMÓCIÓ-, SZOLIDARITÁS-TARTALMÁT - ELJUTTATNI a TÖBBSÉGI TÁRSADALOM tagjaihoz

CÉLCSOPORTOK

1./ BIZONYTALANOK - a társadalom MEGGYŐZHETŐ, MÉG NEM ELŐÍTÉLETES tagjai - akiket elérünk az RP videókkal

2./ ROMA vagy ROMÁKAT SEGÍTŐ CIVIL SZERVEZETEK (200) - MERT az ő videóik hitelesek + alkalmasak, a romák pozitív oldalainak bemutatására

TEVÉKENYSÉGEK

Videó-bázist (500 db-ost) hozunk létre a YT-on az RCSZ-ek RP videóiból

Ezeket feltesszük civil videómegosztónkra is

Mind az 1000 db videó szövegkörnyezetét ÚJRATEREMTJÜK (cím, videó-leírások, kulcsszavak), így aktivizálva őket: kereshetővé-megtalálhatóvá, HATÓKÉPESSÉ válnak a neten

HATÁS

A találati listákon előretörő roma pozitív videók ELLENSÚLYOZZÁK a roma-negatív videók hatását – nem válnak előítéletessé a meggyőzhető többség tagjai

 

15. Kérjük, az összefoglalót angol nyelven is nyújtsa be:

 

15.1. Project title - ROMA-POSITIVE: video sharing for changing the negative imagine of romas

 15.2. Project goals and objectives - When we write to the GOOGLE the &quot;ROMA VIDEO&quot; expression, we can receive 650 000, If we use the "ROMA" word in YT-searcher, we getting 105 000 video-results

90% of the found videos says that the Romas are terrible mob

This &quot;negative propaganda&quot; is reinforce the racism which affected the all roma nowadays

We change this with our Project

We will achieve with usage and RE-CREATION the videos of Roma and Civil Organisations for Assistance of Romas (COR), &quot;roma-positive&quot; (RP), that these videos will place to the FIRST PAGE FOR RESEARCHERS

Our main TARGET: transmit to the majority of society members the (COR)’s videos embodied Roma projects – INFORMATION-, EMOTION-, SOLIDARITY contents

15.3. Target group

1./ UNCERTAINS – the society persuadable members – we can reach them with RP videos

2./ ROMA + CIVIL ORGANIZATIONS FOR ASSISTANCE OF ROMAS – BECAUSE their videos are trustworthy and suitable for presenting the positive sides of the Romas

15.4. Used methods and project activity

We created a video-base on the YT from the COR’s RP’s videos

These videos we put to our civil video sharing too

We RE-CREATE all the 1000 pcs video context (title, video description, keywords), thus activated them: these videos can be found and able to IMPRESS on the internet.

15.5. Level of involvement and activity of partners

The positive Roma videos on the found list able to OFFSET the impact of the negative Roma videos – the majority of persuadable members not become prejudiced

A közvetett költségek elszámolása: 

tételes elszámolással adjuk meg

Költségvetés: 

#

Kiadások, költségek megnevezése

Egység

Egységek száma

Egységár

Költség

Igényelt támogatás

Önerő készpénzben

Önerő természetben

Megjegyzés, indoklás*

 

#

Kiadások, költségek megnevezése

Egység

Egységek száma

Egységár

Költség

Igényelt támogatás

Önerő készpénzben

Önerő természetben

Megjegyzés, indoklás*

1. Emberi erőforrások költségei

1.1. Szakmai közreműködők

1.1.1

CetM1 (projektmunkás+projektvezető) feladatai (munkaviszony, 8 órás – 141 000 Ft/hó) (BRUTTÓ BÉRKÖLTSÉG AZÉRT KISEBB, mert tartós munkanélküli foglalkoztatását tervezzük, így 100 000 Ft-ig nem kell utána munkáltatói járulékot fizetni, csak a 100 E fölötti összegre!) 1./ RP VIDEÓ-GYŰJTÉS, KIVÁLASZTÁS YT-ról 500/300 db; 2.1) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a YT-ra, 500/300 db; 2.2) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a CV-ra, 500/300 db; 3.1) KULCSSZAVAZÁS, címkézés 500/300 db; 3.2) VIDEÓ-LEÍRÁSOK elkészítése RP-videókhoz 300/200 db; 4./ KIKÉPZÉS – 20 db RCSZ-nek videóleírás, kulcsszavazás megtanítása 1/1; 6./ RP VIDEÓ-VERSENY kiírása, lebonyolítása 100 % / 50 %; 7./ ÜGYFÉLSZOLGÁLAT 1/1; 8./ A CIVILJUTUB.HU OLDAL napi SZERKESZTÉSE 1/1

7

152685 HUF

525,07 EUR

1 068 795 HUF

3 675,49 EUR

907 882 HUF

3 122,12 EUR

160913 HUF

553,36 EUR

0 HUF

0,00 EUR

2012-es 1 %-ból vagy számlán rendelkezésre álló összegből, vagy az ERSTE ALAPÍTVÁNY díjából, ha nyerünk (ez nem projektpályázat, hanem díj, így erre szabadon fordítható)

1.1.2

CetM2 (projektmunkás) feladatai: (munkaviszony, 8 órás – 130 000 Ft/hó) 1./ RP VIDEÓ-GYŰJTÉS, KIVÁLASZTÁS YT-ról 500/200 db; 1.1) VIDEÓ-JAVASLATOK KÉRÉSE 1/1; 2.1) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a YT-ra, 500/200 db; 2.2) VIDEÓ-FELTÖLTÉS a CV-ra, 500/200 db; 3.1) KULCSSZAVAZÁS, címkézés 500/200 db; 3.2) VIDEÓ-LEÍRÁSOK elkészítése RP-videókhoz 300/100 db; 5./ havi CJ VIDEÓ-HÍRLEVÉL 20 %-nyi RP videóval összeállítása, elküldése 100% / 100 %; 6./ RP VIDEÓ-VERSENY kiírása, lebonyolítása 100 % / 50 %

7

167050 HUF

574,47 EUR

1 169 350 HUF

4 021,29 EUR

1 169 350 HUF

4 021,29 EUR

0 HUF

0,00 EUR

0 HUF

0,00 EUR

 

1.2. Adminisztratív személyzet

1.2.1

CetM1 önkéntes munkában, napi 2 órában végzi a projektvezetés, szervezeti, pályázati adminisztráció feladatait.

7

22980 HUF

79,03 EUR

160 860 HUF

553,18 EUR

0 HUF

0,00 EUR

0 HUF

0,00 EUR

160860 HUF

553,18 EUR

 

1. Emberi erőforrások költségei részösszege

2 399 005 HUF

8 249,96 EUR

2 077 232 HUF

7 143,41 EUR

160 913 HUF

553,36 EUR

160 860 HUF

553,18 EUR

 

 

2. Utazási költségek

2.1. Nemzetközi utazás

2.2. Belföldi közlekedés

2.2.1

KIKÉPZÉS – 20 RCSZ munkatárs/önkéntes képzését vállaltuk. Mivel ma szegények a civil szervezetek, szeretnénk nekik útiköltséget fizetni. becslésünk szerint 4000 Ft/fő lesz ez a tétel

útiköltség

20

4000 HUF

13,76 EUR

80 000 HUF

275,11 EUR

80 000 HUF

275,11 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

2.3. Napidíjak

2. Utazási költségek részösszege

80 000 HUF

275,11 EUR

80 000 HUF

275,11 EUR

0 HUF

0,00 EUR

0 HUF

0,00 EUR

 

 

3. Eszközök beszerzése

3.1. Kisértékű fogyóeszköz beszerzés (br. 100e egyedi érték alatt)

3.1.1

SZÁMÍTÁSTECHNIKAI FOGYÓESZKÖZÖK (egér, bill, pendrive, cd dvd stb) PROJEKTBEN FELHASZNÁLT - HAVI 2000 Ft-os összeget tesz ki

7

2000 HUF

6,88 EUR

14 000 HUF

48,14 EUR

14 000 HUF

48,14 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

3.1.2

NYOMTATVÁNY, IRODASZER: havi 5000 Ft-ra becsüljük a projekt végrehajtása során felmerülő irodaszer (papír,nyomtatótoner, festékpatron visszaosztva stb.) költséget.

7

5000 HUF

17,19 EUR

35 000 HUF

120,36 EUR

35 000 HUF

120,36 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

3.1.3

VIDEÓKAMERA – a videóverseny I. helyezettjének díja 80 000 Ft értékben (meg fogunk keresni a projekttel nagy cégeket, SONY, ERSTE, hogy fizessék ezt ki - ha ez sikerül, áttervezzük a költségvetést, de a siker nem biztos, így beterveztük a költséget)

db

1

80000 HUF

275,11 EUR

80 000 HUF

275,11 EUR

80 000 HUF

275,11 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

3.1.4

A videóverseny II-III. helyezettjeinek díjai: 1 db 500 GB-os, 1 db 250 GB-os darab.PLUSZ: évek óta külső HDD-n tároljuk az adatokat. Mivel a gépet nem tudjuk magunkkal vinni, ezt visszük. A YT videók letöltése, irodáink közötti ide-oda ingázás miatt szükségünk lenne egy 1 TB-os külső HDD-re. A mostani 250 GB-os, és megtelt, plusz elmúlt 4 éves, bármikor megadhatja magát. Az 1 TB-os költsége 30 000, az 50 GB-osé 19 000, a 250 GB-osé 14 000 Ft.

db

3

21000 HUF

72,22 EUR

63 000 HUF

216,65 EUR

63 000 HUF

216,65 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

3.2. Tárgyi eszköz beszerzés (br. 100e egyedi érték felett)

3.2.1

NOTEBOOK 15,6 coll, Intel Core i5 processzorral A projekthez (videók keresése, letöltése, feltöltése stb.) szükségünk lenne egy legalább i5-ös (nem i3) processzorral működő legalább 15,6-os kijelzővel rendelkező laptopra. Ennek jelenlegi ára 160 000 Ft (DELL NB Vostro 2520 15.6

db

1

160000 HUF

550,23 EUR

160 000 HUF

550,23 EUR

160 000 HUF

550,23 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

3. Eszközök beszerzése részösszege

352 000 HUF

1 210,50 EUR

352 000 HUF

1 210,50 EUR

0 HUF

0,00 EUR

0 HUF

0,00 EUR

 

 

4. Szolgáltatások

4.1. Kommunikációs költségek

4.1.1

INTERNET , telefon, posta költségek - a 3 munkaállomás (irodák) összes internet + telefondíja, plusz a mobiltelefon-használat, postaköltség havi 15 000 Ft-ot tesz ki. Ebből projektarányosan 10 000 Ft-ot tervezünk elszámolni.

7

10000 HUF

34,39 EUR

70 000 HUF

240,72 EUR

70 000 HUF

240,72 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

4.1.2

TÁRHELY - A CV tárhely-költsége: 3000 Ft/hó. Ebből projektarányosan 1500 Ft-ot tervezünk elszámolni e soron.

7

1500 HUF

5,16 EUR

10 500 HUF

36,11 EUR

10 500 HUF

36,11 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

4.2. Bank költségek

4.2.1

Projektarányosan havi 1000 Ft bankköltséget szeretnénk elszámolni.

7

1000 HUF

3,44 EUR

7 000 HUF

24,07 EUR

7 000 HUF

24,07 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

4.3. Könyvelés

4.3.1

Havi 15 000 Ft-ot fizetünk a KETTŐS könyvelésért (ha van projekt, sok számla - ha nincs, csak 5 E-ret). Ebből a projektre havi 10 000 Ft-ot indokolt elszámolni, a többi közvetett költség.

7

10000 HUF

34,39 EUR

70 000 HUF

240,72 EUR

70 000 HUF

240,72 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

4.4. Projekt rendezvényeinek szállás költsége

4.5. Projekt rendezvényeinek ellátási költsége (étkezés stb)

4.5.1

Szeretnénk ebédet adni (enni, inni, édességgel) a KIKÉPZÉSEN megéhezett RCSZ munkatársaknak (+ 1 fő magunknak). Ezt mi magunk fogjuk nekik mindkét alkalommal megfőzni. Nem mennénk étterembe, mert az sokkal drágább, és kevésbé otthonos, barátságot. Étel és üdítők költségére fejenként 1500 Ft-ot tervezünk.

ebéd

21

1500 HUF

5,16 EUR

31 500 HUF

108,33 EUR

31 500 HUF

108,33 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

4.6. Projekt rendezvényeihez szükséges bérleti díjak (terem, eszköz stb)

4.7. Nyomdai munkák

4.8. Irodabérleti díj

4.8.1

3 irodánk van, amiben dolgozunk. Ebből 1 lakásiroda (Dorog, 75 nm), 1 téliesített 50 nm-es nyaraló (Pilismarót-Dunapart), 1 önkormányzattól bérelt (Dorog, Intézmények Háza) Az első kettő az egyesület ingyenes használatában van, TELEPHELYKÉNT NAV-hoz bejelentettek, az egyesület ezekért se bérleti, se üzemeltetési költséget nem fizet (ezért nem lesz pl. a KIKÉPZÉSNEK terembérleti díja). A 3. a „hagyományos” bérelt iroda, melynek bérleti költsége 14 505 Ft/hó. Projektköltségként a 60 %-át számoljuk el, a többit a közvetett költségeknél). A bérelt irodában fog CetM2 dolgozni.

7

8700 HUF

29,92 EUR

60 900 HUF

209,43 EUR

60 900 HUF

209,43 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

4.9. Egyéb szolgáltatások költségei, éspedig

4.9.1

JAVÍTÁS, KARBANTARTÁS – több számítógépet üzemeltetünk, ezeknek van karbantartási költsége. A projektre eső (az egész projekt „SZG-alapú”) részt havi 3000 Ft-ra kalkuláljuk.

7

3000 HUF

10,32 EUR

21 000 HUF

72,22 EUR

21 000 HUF

72,22 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

4.9.2

HÍRLEVÉLKÜLDŐ SZOLGÁLTATÁS – a VH-et profi hírlevélrendszerrel küldjük ki (listamester.hu). Ez 2800 Ft havonta. Ebből a projektre 1500 Ft-ot tervezünk elszámolni.

7

1500 HUF

5,16 EUR

10 500 HUF

36,11 EUR

10 500 HUF

36,11 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

4. Szolgáltatások részösszege

281 400 HUF

967,71 EUR

281 400 HUF

967,71 EUR

0 HUF

0,00 EUR

0 HUF

0,00 EUR

 

 

5. Felújítási munkák

5.1. Építési/felújítási munkák - az összes elszámolható közvetlen költség legfeljebb 50%-a)

5. Felújítási munkák részösszege

0 HUF

0,00 EUR

0 HUF

0,00 EUR

0 HUF

0,00 EUR

0 HUF

0,00 EUR

 

 

6. Közvetett költségek - az összes közvetlen költség legfeljebb 10%-a

6.1. Közvetett költségek tételes felsorolása

6.1.1

irodabérleti díj irodabérleti díjunk 40 %-át közvetett költségként tervezzük elszámolni

7

5800 HUF

19,95 EUR

40 600 HUF

139,62 EUR

40 600 HUF

139,62 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

6.1.2

KÖNYVELÉS Havi 15 000 Ft-ot fizetünk a KETTŐS könyvelésért (ha van projekt, sok számla - ha nincs, csak 5 E-ret). Ebből a projektre havi 10 000 Ft-ot számoltunk el, 5000 a közvetett költség.

7

5000 HUF

17,19 EUR

35 000 HUF

120,36 EUR

35 000 HUF

120,36 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

6.1.3

HÍRLEVÉLKÜLDŐ SZOLGÁLTATÁS – a VH-et profi hírlevélrendszerrel küldjük ki (listamester.hu). Ez 2800 Ft havonta. Ebből a projektre 1500 Ft-ot terveztünk elszámolni, de a CV működtetéséhez a többit is szeretnénk fedezni. Így itt a maradék 1300 Ft lenne a tétel.

7

1300 HUF

4,47 EUR

9 100 HUF

31,29 EUR

9 100 HUF

31,29 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

6.1.4

TÁRHELYKÖLTSÉG - a CV tárhelyköltsége: 3000 Ft/hó. Ebből e soron 1500 Ft-ot tervezünk elszámolni .

7

1500 HUF

5,16 EUR

10 500 HUF

36,11 EUR

10 500 HUF

36,11 EUR

0 HUF

0,00 EUR

   

6. Közvetett költségek - az összes közvetlen költség legfeljebb 10%-a részösszege

95 200 HUF

327,38 EUR

95 200 HUF

327,38 EUR

0 HUF

0,00 EUR

0 HUF

0,00 EUR

 

 

ÖSSZESEN

3 207 605 HUF

11 030,66 EUR

2 885 832 HUF

9 924,11 EUR

160 913 HUF

553,36 EUR

160 860 HUF

553,18 EUR